Bieganie a odchudzanie

Ogromna część naszego społeczeństwa cierpi na nadwagę i otyłość. Jest to już omal narodowa plaga i wszystko wskazuje na to, że jeszcze odrobinę i osiągniemy stan zachodnich społeczeństw, w których otyli stanowią ponad 70%. Istnieje wiele metodę na to, by efektywnie pozbyć się kilogramów, niemniej jednak prawdopodobnie tylko bieganie na odchudzanie jest możliwe do zrealizowania w każdym miejscu i niskim kosztem. Bieganie to rodzaj treningu aerobowego, czyli takiego, podczas którego spalamy najwięcej tkanki tłuszczowej. Szybkość bicia serca i tętno zwiększa się, powiększeniu ulega wymiana gazowa w organizmie i człowiek zaczyna w okamgnieniu spalać tłuszcz.

Co prawda do odchudzania można wybierać też inne dyscypliny sportu, niemniej jednak część z nich wymaga posiadania stosownego sprzętu czy też wyjazdów na siłownię. Przy bieganiu masz przy sobie wszystko, czego potrzebujesz (sprawdź: odchudzanie przez bieganie). Część ludzi zastanawia się, jak biegać by schudnąć. Wydaje im się, że im szybciej, tym dużo lepiej. Nie jest to prawdą. Najlepsze efekty uzyskuje się wówczas, kiedy nasze tętno utrzymane jest na dość wysokim, niemniej jednak nie za wysokim poziomie. Jest to zatem tempo biegu między truchtem a sprintem. Jeżeli już zastanawiasz się, czy bieganie pomaga schudnąć, to odpowiedź może być tylko jedna: tak, niemniej jednak trzeba robić to z głową. Najlepsze efekty dają częste treningi, co najmniej 4 razy w tygodniu i z pewnością bieg około godziny (więcej – bieganie a odchudzanie efekty). Tkanka tłuszczowa w zależności od tego, ile wydatkujemy energii i co ćwiczymy, zaczyna się spalać dopiero po okey. 15-30 minutach, tak więc aby dostać spodziewane efekty odchudzania, nasz bieg musi być jak najdłuższy, niemniej jednak jednocześnie nieforsujący.

Zobacz także: bieganie na odchudzanie.