Marketing w internecie – google adwords

W dobie internetu, w dobie prowadzenia weń biznesu, reklama jest rzeczą niewyobrażalnie istotną. Właściwie każdy prowadzący przedsiębiorstwo z pewnością wie, jak istotna jest reklama, a raczej jej skuteczność.

Myśląc o reklamach, w każdej sytuacji mam przed oczami widok z któregoś filmu, przedstawiającego Times Square i milionem reklam na tej ulicy – paskudztwo. Kobiety i mężczyźni coraz w wielu wypadkach zwracają uwagę na zaśmiecenie przestrzeni publicznej reklamami, billboardami i innymi podobnymi. Myśląc o reklamie w sieci, ten wcześniejszy Times Square w moim umyśle ulega zmniejszeniu i przemianie w witrynę internetową, pełną bannerów, pop-upów, reklam we flash, z automatycznym odtwarzaniem i innymi, zbędnymi wodotryskami. Widząc tyle reklam każdy internauta przestaje zwracać na to uwagę, a wszelkie próby wywołania reakcji skutkują instalacją stosownego oprogramowania, które zablokuje promocji i ułatwi życie użytkownikowi. Skuteczność tego typu reklam? 0, może 1, ma możliwość 5 procent, raczej nie więcej.

Dlatego też właściwie każdy, kto chce tworzyć własną pozycję w sieci, ściągać nowych nabywców, zainteresować własną ofertą, nie powinien być nachalny. Wyszukuję w wyszukiwarkę producenta drzwi? Wyskakuje kilkaset linków, jednak na samej górze znajdziemy linki sponsorowane, które także klikam, bo odnoszą się do moich poszukiwań.

Opisany powyżej scenariusz obrazuje działanie Wyszukiwarkę Adwords – narzędzie nienachalne, przyjemne i łatwe w użytkowaniu, skuteczniejsze od reklam wyświetlanych na wortalach. Adwords umożliwi każdej firmie rozwinąć się, uzyskać nowych klientów, a też wyrobić opinię o „firmie, która nie wwala indywidualnych reklam wszędzie gdzie się da”.

Sprawdź: linki sponsorowane sopot.